Ну ось і відповіді дорогі друзі
Відповіді на завдання тесту з української мови і літератури
зовнішнього незалежного
оцінювання 2010 року.
Основна сесія № 1
Умова завдання та правильна відповідь
Прочитайте текст і виконайте завдання 1–7.
(1) Усе починається з дитинства, з колискової, з голосу материнської душі над
колискою. (2) Уже в/перше звучання почутої мелодії на/вічно вплітається для
маленької дитини багатоголосся душі та світу. (3) Від/тепер відкривається шлях її
радощам, смуткові й веселості, тривогам, і сподіванням. (4) І, на/певно, головному –
взаємності з життям, зі світом. (5) Колискова – це не/наче душа, яка ходить
навшпиньках.
1. У переносному значенні вжито в тексті виділене слово
ходить навшпиньках
2. Фразеологізмом є вислів
відкривається шлях
3. Окремо в цьому тексті пишуться слова
в/перше
4. Іменник виділено в словосполученні з тексту
починається з колискової
5. Вставне слово вжито в реченні
четвертому
6. Складним є речення
п’яте
7. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
третьому
8. М’який знак треба писати на місці обох пропусків у рядку
громадянс..ка позиція, здаєт..ся в оренду
9. Букву и треба писати на місці обох пропусків у рядку
виконувати реч..тативом, промовиста ц..тата
10. Граматичну помилку допущено в словосполученні
барвистих ярмарок 11. Суфікс -ев- має прикметник, утворений від слова
груша
12. Правила вживання лапок дотримані в уривку з афіші
13. Граматичну помилку допущено в рядку
найбільш вищий пагорб
14. Граматичну помилку допущено в реченні
Остап Вишня палко захоплювався та змальовував на сторінках своїх творів
дивовижну українську природу.
15. Правильну відмінкову форму числівника сімсот дев’яносто вісім наведено в рядку
Ор. в. сьомастами дев’яноста вісьма
16. Прочитайте речення.
І радісн(1)о, що Київ наш осін(2)ій,
Хоч довгу путь у світі перейшов,
Весь у труді, в натхнен(3)і, у горін(4)і,
Весь на риштован(5)ях нових будов!
Подвоєні літери треба писати на місці всіх цифр, окрім
1
17. Правильно утворено форму третьої особи множини від інфінітива
губити – гублять
18. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення
«Опівдні насунулися хмари...» обрати
і ринула стоголоса злива.
19. Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка
єднання, сором’язливість, щирість
20. Усі розділові знаки правильно вжиті в реченні
Де знаходить природа такі розмаїті барви, що їх не відтворити точно жодною фарбою,
жодним пензлем?
21. Частка не пишеться окремо у варіанті
не/здужати всіх завдань
22. Спонукальним є речення
За правду, браття, єднаймось щиро.
23. Підкреслена буква позначає однаковий звук у кожному слові рядка
садочок, футболіст, дивина
24. З’ясуйте, який вид підрядного речення відповідає кожному фрагментові.
Фрагмент речення Вид підрядного речення
… понад усе хотіли, щоб … – з’ясувальне
… зайшов до магазину, щоб … – мети
… сподобалася книга, що її … – означальне
… настільки досвідчена, що … – ступеня та способу дії
25. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне
слово).
Він (1)прожив під сонцем (2)коло ста літ, (3)ніколи не (4)ховаючись у холодок.
1 дієслово
2 прийменник
3 прислівник
4 дієприслівник (форма дієслова)
26. Доберіть приклад до кожного випадку вживання розділового знака на місці крапок.
Розділовий знак Приклад
кома – І сонце падало за тьмяним морем трав … на землю маки кинувш ... Читати далі »
оцінювання 2010 року.
Основна сесія № 1
Умова завдання та правильна відповідь
Прочитайте текст і виконайте завдання 1–7.
(1) Усе починається з дитинства, з колискової, з голосу материнської душі над
колискою. (2) Уже в/перше звучання почутої мелодії на/вічно вплітається для
маленької дитини багатоголосся душі та світу. (3) Від/тепер відкривається шлях її
радощам, смуткові й веселості, тривогам, і сподіванням. (4) І, на/певно, головному –
взаємності з життям, зі світом. (5) Колискова – це не/наче душа, яка ходить
навшпиньках.
1. У переносному значенні вжито в тексті виділене слово
ходить навшпиньках
2. Фразеологізмом є вислів
відкривається шлях
3. Окремо в цьому тексті пишуться слова
в/перше
4. Іменник виділено в словосполученні з тексту
починається з колискової
5. Вставне слово вжито в реченні
четвертому
6. Складним є речення
п’яте
7. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
третьому
8. М’який знак треба писати на місці обох пропусків у рядку
громадянс..ка позиція, здаєт..ся в оренду
9. Букву и треба писати на місці обох пропусків у рядку
виконувати реч..тативом, промовиста ц..тата
10. Граматичну помилку допущено в словосполученні
барвистих ярмарок 11. Суфікс -ев- має прикметник, утворений від слова
груша
12. Правила вживання лапок дотримані в уривку з афіші
13. Граматичну помилку допущено в рядку
найбільш вищий пагорб
14. Граматичну помилку допущено в реченні
Остап Вишня палко захоплювався та змальовував на сторінках своїх творів
дивовижну українську природу.
15. Правильну відмінкову форму числівника сімсот дев’яносто вісім наведено в рядку
Ор. в. сьомастами дев’яноста вісьма
16. Прочитайте речення.
І радісн(1)о, що Київ наш осін(2)ій,
Хоч довгу путь у світі перейшов,
Весь у труді, в натхнен(3)і, у горін(4)і,
Весь на риштован(5)ях нових будов!
Подвоєні літери треба писати на місці всіх цифр, окрім
1
17. Правильно утворено форму третьої особи множини від інфінітива
губити – гублять
18. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення
«Опівдні насунулися хмари...» обрати
і ринула стоголоса злива.
19. Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка
єднання, сором’язливість, щирість
20. Усі розділові знаки правильно вжиті в реченні
Де знаходить природа такі розмаїті барви, що їх не відтворити точно жодною фарбою,
жодним пензлем?
21. Частка не пишеться окремо у варіанті
не/здужати всіх завдань
22. Спонукальним є речення
За правду, браття, єднаймось щиро.
23. Підкреслена буква позначає однаковий звук у кожному слові рядка
садочок, футболіст, дивина
24. З’ясуйте, який вид підрядного речення відповідає кожному фрагментові.
Фрагмент речення Вид підрядного речення
… понад усе хотіли, щоб … – з’ясувальне
… зайшов до магазину, щоб … – мети
… сподобалася книга, що її … – означальне
… настільки досвідчена, що … – ступеня та способу дії
25. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне
слово).
Він (1)прожив під сонцем (2)коло ста літ, (3)ніколи не (4)ховаючись у холодок.
1 дієслово
2 прийменник
3 прислівник
4 дієприслівник (форма дієслова)
26. Доберіть приклад до кожного випадку вживання розділового знака на місці крапок.
Розділовий знак Приклад
кома – І сонце падало за тьмяним морем трав … на землю маки кинувш ... Читати далі »